Jak poprawić wizerunek firmy w Internecie?

Globalna sieć, jaką jest Internet daje ogromne możliwości kształtowania obrazu danej firmy czy marki. Mnogość różnego rodzaju narzędzi zachęca do ich stosowania tak, aby klienci nie czuli się znudzeni.

Pierwszym sposobem jest stworzenie i prowadzenie nowoczesnej strony internetowej. Odpowiedni design powinien być dostosowany do grupy docelowej, do której najbardziej chcemy dotrzeć. Warto więc poświęcić trochę czasu i pieniędzy, aby uzyskany efekt był skuteczny przez następne kilka lat. Strona powinna być także prosta w obsłudze i nieprzeładowana treścią tak, aby nie sprawiać problemów dla przeciętnego użytkownika. Treści witryny firmowej powinniśmy mieć w miarę możliwości aktualizowane, aby odwiedzając ją raz na jakiś czas było widać, że strona żyje.

Oczywiście w dzisiejszych czasach sama witryna internetowa nie wystarcza. Niezbędne jest prowadzenie dialogu z konsumentami, do czego świetnie nadają się social media i fora internetowe. Wykorzystanie takich portali społecznościowych jak Facebook, Instagram czy Twitter stwarza szansę wykonania czynności, których nie mogliśmy przeprowadzić na stronie internetowej. Wiele małych firm rezygnuje nawet z posiadania jakiejkolwiek strony www, przenosząc całą swoją działalność marketingową na Facebooka. Z kolei Twitter i Instagram, to narzędzia, dzięki którym możemy przywiązać do siebie danego użytkownika. Publikując krótkie wpisy, filmy na temat naszej marki pokazujemy, że jesteśmy prężnie działającą firmą.

A więc tyle? Nie do końca…. W większości przypadków będziemy w pewnym momencie potrzebować pomocy u profesjonalnych agencji, które specjalizują się w szeroko pojętym marketingu szeptanym. Tzw. „szeptanki” pozwalają bardzo skutecznie poprawić wizerunek firmy, poprzez subtelne i zręczne pobudzanie do dyskusji na temat danej marki zwykłych konsumentów i użytkowników Internetu. Odpowiednio poprowadzone dyskusje sprawią, że owi konsumenci bardzo często staną się rzecznikami naszej marki.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]