Jak sobie poradzić w świecie social media?

Serwisy społecznościowe niosą ze sobą ogrom korzyści. Jednak w świetle jupiterów, które mogą przynieść nam ogromne zyski nie można zapominać o tym, że social media niosą również ze sobą pewne zagrożenia przez które nasza firma może upaść.

Social media

Social media to wszystkie popularne serwisy społecznościowe, których funkcje w obecnej chwili są różne. Facebook, Instagram. Twitter, SnapChat, TikTok – jest ich naprawdę bardzo dużo. Zakładając w 2004 roku serwis Facebook Mark Zuckerberg nie spodziewał się chyba, że obecnie na jego serwisie swoje konto będzie posiadało blisko 2 mld osób. Pozostałe serwisy mają mniejszą ilość użytkowników, jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby dogonić popularnością Facebooka. Nie można przy tym zapominać o popularnej jeszcze kilka lat temu polskiej Naszej Klasie, znanej obecnie jako nk.pl

Na fali popularności social media wiele firm zaczęło myśleć o tworzeniu tam swoich kont. Obecnie mówi się o social media marketing, dzięki któremu można w pozytywny sposób zbudować wizerunek swojej firmy. Korzystając z usług takich serwisów pamiętajmy o rozwadze, wykorzystywaniu zalet social media.

Naturalny wizerunek firmy

W social mediach należy zadbać o naturalny wizerunek firmy. Nie unośmy się, nie dajmy innym odczuć, że są gorsi. Pamiętajmy, że to od osób siedzących po drugiej stronie monitora zależy nasze być lub nie być. Starajmy się być jak najbardziej naturalni. Razem ze swoją potencjalną grupą odbiorców budujmy swoje konta w social mediach. Pytajmy a na pewno otrzymamy odpowiedzi. Jeżeli coś naszym obserwatorom się nie podoba, niech wskażą nam co to jest a my starajmy się to zmienić. Interakcja to jeden z podstawowych elementów budowania pozytywnego wizerunku swojej firmy.

Subtelna i delikatna reklama

Tak, przede wszystkim konta w social mediach służą reklamie naszych produktów. Jednak nie zalewajmy Facebook kilkunastoma postami dziennie w celu zareklamowania naszej nowej linii ubraniowej. Wszyscy wychwycą, że chodzi tylko o „lans”. Jeżeli prowadzimy firmę odzieżową, to między reklamami swoich ubrań wklejajmy porady odnośnie trendów modowych na obowiązujący sezon, porad co można ubrać na nadchodzącą studniówkę, itp. Nie powodujmy zalewu postów. Jeden, maksymalnie dwa posty dziennie lub nawet co drugi dzień na pewno wystarczą. Nie zapominajmy o tym, że konkursy z atrakcyjnymi nagrodami przyciągają do nas kolejne rzesze obserwatorów i followersów. Dlatego czasem warto pomyśleć również o takim działaniu.

Wiarygodność ponad wszystko

W obecnych czasach, kiedy Internet jest tak powszechnie dostępnym narzędziem, ludzie cenią sobie wiarygodność i skromność. Jeżeli chcemy aby klienci byli przy nas nie wychwalajmy pod niebiosa produktu, który “jest innowacyjnym rozwiązaniem technologicznym będącym pochodną naukowych badań prowadzonych na Uniwersytetach XXI wieku. Stawiamy na to aby wygoda, komfort i standard świadczonych przez nas usług był bardzo wysoki, dzięki czemu rzesze klientów już od wielu lat stawiają na naszą firmę oraz prezentowaną ofertę katalogową”. Jak łatwo się domyślić za takim wpisem stoi sztab specjalistów odpowiedzialnych za kreowanie PR danej firmy. Może zamiast wychwalania swoich produktów pod wysokie niebiosa warto w jednym zdaniu opisać delikatne minusy ich stosowania, dzięki czemu nasz przekaz będzie bardziej wiarygodny.

Prowadzimy monitoring

Aby opanować social media sprawdzajmy również co się w nich dzieje. Dzięki takim narzędziom jak Brand24 będziemy w stanie powiedzieć, czy o naszej marce mówi się dobrze, czy też źle. Klienci w dzisiejszych czasach lubią dzielić się swoimi wrażeniami w sieci. Jeżeli ktoś podzieli się negatywną odpowiedzią to zareagujemy proponując korzystne rozwiązanie dla obojga stron, żeby inni zauważyli, iż sprawa nie jest pozostawiona swojemu losowi. W przypadku pozytywnych opinii – dziękujmy. Jedno małe słowo a jest w stanie dokonać naprawdę wielkich czynów – w szczególności, jeżeli mówimy o pozytywnym wizerunku naszej firmy.

 

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]