Kobiety w reklamach

W wielu reklamach bardzo często można spotkać kobiety. Śmiało można powiedzieć, że chyba to panie w większości przeważają na froncie reklamowym. Począwszy od tych najmłodszych, mających ledwo po 20 lat, po starsze kobiety, które mają już swoją emeryturę w ręce. Jak przedstawiane są kobiety w reklamach? Czy to co widzimy na ekranie telewizora jest ich prawdziwym wizerunkiem? A może kobiety traktowane są stereotypowo?

Uwodzicielka dla mężczyzn

Bardzo często na ekranach telewizyjnych, kinowych można spotkać wizerunek kobiety – uwodzicielki w stanie największego uniesienia. Przykładem może być tutaj chociażby moment, kiedy kobieta zajada się smakowitą czekoladą dającą jej ogromną rozkosz. Innym przykładem może być chociażby reklama perfum męskich, który ma zniewalający zapach (według reklamy). Jest on na tyle silny i intensywny, że kobiety będą ulegały pod jego wpływem. Innym przykładem może być nawet reklama męskiej golarki. Co prawda występować w niej będzie ogolony na gładko mężczyzna o bardzo delikatnej skórze – dzięki golarce, a kobieta nie będzie mogła oprzeć się tej jedwabistej skórze, którą ma po goleniu.

Przykładów takich zmysłowych i uwodzicielskich reklam może być naprawdę dużo. Przyznać trzeba, że w bardzo mocny sposób kobieta – uwodzicielka pod postacią długonogiej modelki o pięknym uśmiechu, czerwonych ustach oddziałuje na zmysły męskie. Jednak takie spojrzenie na kobiety sprowadza je również do przedmiotowej roli. Kobieta ulega mężczyźnie, a wielu paniom w dzisiejszym świecie takie podejście niezbyt się podoba. Trzeba jednak jakoś zwrócić uwagę na reklamę, na dany produkt, dlatego taka kobieta zawsze będzie pojawiać się w reklamach.

Strażniczka domowego ogniska

Drugim typem kobiety pojawiającej się w reklamach jest typowa “kura domowa”. Kobieta odpowiedzialna za kuchnię, za posiłki, za pranie. Za to, żeby zająć się dziećmi i posłać je każdego dnia na odpowiednie zajęcia. W wielu reklamach, które mogą dotyczyć chociażby produktów spożywczych spotkać można obraz kobiety, której jedyne miejsce jest w kuchni i przy garach – mówiąc dosłownie. Takie podejście jest też jak najbardziej stereotypowe i bardzo często kłóci się z obrazem w wielu domach. Kobieta w reklamie, pomimo tego, że ma na głowie cały dom, jest zadbana, ma delikatny makijaż i uśmiech na twarzy. Wiele realnych gospodyń domowych ma podkrążone oczy z niewyspania, makijażu nie robiły już kilka lat i ciągle mają problemy z tym, żeby zapanować nad całym domem.

Taki reklamowy obrazek potrafi doprowadzić nawet do depresji. Sielsko, anielskie życie, którego jesteśmy świadkiem w reklamie bardzo mocno odbiega od realiów. W szczególności, jeżeli weźmie się pod uwagę ilość rozwodów w ostatnich czasach. Aczkolwiek nie można zaprzeczyć, że są też takie domy, gdzie panuje patriarchat. Mąż zarabia na cały dom, a kobieta pilnuje ładu, porządku i ogniska domowego.

Nowoczesna kobieta w natarciu

Trzecim rodzajem kobiety jest kobieta nowoczesna. Ma coś w sobie z uwodzicielki, jednak jej główną zaletą jest pewność siebie i dążenie do sukcesu. Przy czym jest to jednak kobieta, która nad pieluchy i wychowywanie dzieci ceni sobie własną karierę i samodzielność. Stosuje najnowsze kremy do twarzy, które hamują procesy starzenia i najlepsze kosmetyki do makijażu. W lodówce stoją produkty ekologiczne, dzięki którym będzie mogła zachować również swoją idealnie szczupła sylwetkę. Do tego trzeba dorzucić jeszcze najnowsze ubrania od bardzo znanych projektantów w bardzo okazałej garderobie, którą można znaleźć w mieszkaniu kupionym na kredyt za ciężko zarobione pieniądze. Tak, w obecnych czasach kobiety również porównywane są do zimnych osobowości, którym nie zależy na bliskości.

Reklama i uczestniczące w niej kobiety zmieniają się wraz z wiekiem. Jedne panie starzeją się, a na ich miejsce wchodzą nowe. Pomimo stereotypowego traktowania wizerunek kobiety w reklamie raczej nie ma szans na żadne zmiany w najbliższej przyszłości.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]