Siła Internetu nie ma sobie w tej chwili równych. Dynamika, postęp i nowe technologie sprawiają, że zwłaszcza na tym medium skupiają swoją uwagę marketerzy. Ma to oczywiście silny związek z tempem życia. Przeglądanie sieci za pomocą mobilnych urządzeń, daje odbiorcy komfort bycia na bieżąco. Niezależnie od miejsca i czasu. Komunikat rozprzestrzenia się w sieci z prędkością światła, generując tysięczne albo i milionowe zasięgi. Wszystko jest oczywiście kwestią odpowiedniego targetowania: grupy docelowej, contentu i miejsca zamieszczenia informacji. Inaczej rzecz się ma w przypadku reklamy telewizyjnej. Tutaj proces emisji spotów i efektywność kampanii są z góry dookreślone.
Przewaga Internetu nad Telewizją
W czasach pandemii Internet jeszcze bardziej zyskał na popularności. Do grona użytkowników dołączają osoby starsze, które odnajdują w nim swoje zainteresowania. Wiek w sieci nie istnieje. Liczy się pasja, kontakt i zabawa. Social media, fora internetowe, portale tematyczne… Tutaj użytkownicy Internetu spędzają godziny. Szukają odpowiedzi albo po prostu zaspokajają bieżące potrzeby jak np. zakupy. Marketerzy poprzez szczegółową charakterystykę profilu swojego konsumenta, są w stanie go ‘namierzyć’. Śledzenie jego ruchów, pozwala im jasno doprecyzować aktualne intencje i spersonalizować ofertę. Te aspekty powodują że Internet będzie wiódł prym nad telewizją jeszcze przez kilka lat. Reakcja marki na sytuację dookoła może być w sieci natychmiastowa. Konsument dostrzega każdą aktywność firmy, a jej dynamiczne działanie, pozwala mu czuć się bezpiecznie.
Przewaga Telewizji nad Internetem
Warto jednak zwrócić uwagę na wyniki oglądalności Telewizji w ostatnim czasie. Jak się okazuje, wskaźniki znacząco powędrowały w górę. Siłą telewizji jest na pewno jej tradycja. To medium, które jest obecne w każdym domu. Swoje przysłowiowe 5 minut znajdzie w TV dziecko, osoba młoda, starsza, kobieta, mężczyzna itd. Dostarcza ludziom rozrywki, ale także wiadomości ze świata. Na tym właśnie polega przewaga telewizji nad światem online: na zaufaniu. Dla dużej części społeczeństwa bardziej wiarygodnym źródłem danych pozostaje Tv. Według nich, Internet jest wciąż skupiskiem informacji różnego pochodzenia, które w wielu przypadkach okazują się fake newsami. Takie sytuacje zdarzają się rzadziej w Telewizji. Dlatego marketerzy wciąż wierzą w siłę tego medium. Spoty kierowane są do określonego grona odbiorców, a ich zasięgi dookreślone w briefie i budżecie kampanii. W tym przypadku jej skuteczność jest niemalże 100%.
Co dalej?
Jeszcze kilka lat temu mogło się wydawać, że Internet wyprze na dobre Telewizję. Okres pandemii pokazał jednak, że to medium wciąż ma się dobrze. Co więcej, jak podają źródła, Telewizja nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa w kwestii swojej ewolucji. Od kilku lat coraz częściej mówi się o personalizacji reklamy internetowej. Technologia DAI (z ang. Dynamic Ad Insertion) to bliźniacza forma spersonalizowanej reklamy online dedykowana właśnie Telewizji. Dzięki niej odbiorca może oglądać to, co nawiązuje do jego potrzeb. W tym świetle, może się nawet okazać, że telewizja zyska dodatkowe atrybuty przyjazne widzowi. Nie będzie bowiem tak nachalna jak komunikaty internetowe. Założeniem technologii DAI w telewizji jest przemyślana ingerencja w jego przestrzeń intymną. Nie zaś inwazyjna, jak to bywa w przypadku reklam online.
Najnowsze komentarze