Ma bliską więź z tysiącami odbiorców, rekomenduje produkty, wzbudza zainteresowanie. To tylko kilka czynników, przez które, dzięki osobie publicznej, influencer marketing tak dobrze się sprawdza. Influencer to osoba, która zarabia poprzez pokazywanie swojego życia w sieci. Dzieli się codziennością, pasjami, ciekawymi aspektami swojej pracy.
Odbiorcy uwielbiają zaglądać do życia innych, inspirować się czyimiś działaniami. Dlatego influencer marketing tak dobrze sprzedaje – produkty lub usługi pokazane przez idola społeczności są tymi, które zaangażowani obserwatorzy też chcą mieć, by poczuć namiastkę życia influencera.
Jaki powinien być influencer?
Social media i marketing potrzebują dobrych influencerów. Przeprowadzono niezliczoną ilość kampanii, które nie zakończyłyby się tak spektakularnym sukcesem i dobrymi wynikami bez udziału influencera. Aby influencer marketing był skuteczny, należy dobierać do współprac influencerów, którzy kierują się podobnymi wartościami i ich opinia na temat danego produktu będzie szczera. Trudno wyobrazić sobie, aby osoby bezdzietne reklamowały foteliki samochodowe albo blogerki fitness sieciówkę z fast foodem.
To co prawda nieco skrajne przykłady, ale pokazują, że dobór influencera do marki jest kluczowy. W innym razie istnieje ryzyko, że współpraca bardziej zaszkodzi wizerunkowo obu stronom, niż pomoże. Influencer powinien być otwarty, szczery i rzetelny w swoich działaniach. Odbiorcy są w stanie wyczuć, kto jest autentyczny i wiarygodny, a kto robi coś wyłącznie dla zysku finansowego lub materialnego.
Czym jest infleuncer marketing?
Sporo mówi się o influencerach jako nowej grupie zawodowej, a czym jest influencer marketing? Influencer marketing jest gałęzią marketingu, która główny nacisk kładzie na korzystanie z rozpoznawalności osób zaangażowanych w promocję danego produktu lub usługi. Nie ma wątpliwości, że influencerzy mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe swoich społeczności. Do wspólnych działań wykorzystuje się content marketing.
Zalety influencer marketingu
Influencer marketing ma sporo zalet, dlatego jest tak chętnie wybieraną formą promocji. Dzięki influencerowi marka ma szansę na zbudowanie pozytywnego wizerunku i stanie się autentyczną w oczach odbiorców. Nowy sposób przedstawienia rzuca zupełnie nowe światło na promowany produkt, a dzięki różnorodnemu doborowi influencerów istnieje możliwość dotarcia do różnych grup odbiorców – zarówno pod względem wieku, jak i miejsca zamieszkania i zainteresowań. Tego typu marketing otwiera marce także drzwi do nowych platform.
Obecność na TikToku, YouTube, Instagramie i Facebooku staje się czymś na wyciągnięcie ręki. Influencerzy tworząc dla marki unikalny content, wychodzą z propozycją do odbiorców, przekazując im z jednej strony wartościowe i użyteczne treści, a z drugiej strony polecają przy tym konkretne produkty. Dobry influencer marketing może mieć wiele odsłon. Czasem najskuteczniejsze są te najprostsze, jak na przykład unboxing na kanale lub instastory.
Najnowsze komentarze