Z mediów społecznościowych użytkownicy internetu korzystają niemal codziennie, dlatego jako przedsiębiorca powinieneś tam być. Ile kosztuje promowanie firmy w social mediach? Od czego zacząć działania i jak wygląda taka promocja? Facebook, Instagram, LinkedIn, a także TikTok stały się potężnymi narzędziami, niezwykle istotnymi w marketingu internetowym. Obok działań SEO i SEM stanowią ważną część promowania firmy w internecie.
Od czego zależy to, ile kosztuje promowanie firmy w social mediach
Na to, ile kosztuje promowanie firmy w social mediach, ma wpływ wiele czynników. Załóżmy, że chcesz działać wyłącznie na Facebooku. I tutaj pojawiają się dwie możliwości – albo za promocję uznajesz samo regularne prowadzenie konta i wówczas nie ponosisz kosztów, albo decydujesz się na płatne kampanie, które już jakiegoś budżetu wymagają. Z tym prowadzeniem konta także bywa różnie co do kwestii kosztów. Faktycznie, możesz robić to samodzielnie, ale pamiętaj, że obecność marki w mediach społecznościowych to nie tylko posiadanie profilu i regularne publikowanie postów, które możesz przygotować raz w miesiącu i z góry zaplanować ich emisję. Konieczna jest twoja obecność i zaangażowanie. Odpowiadanie na komentarze i wiadomości od odbiorców.
Tworzenie grup, filmów, relacji, wydarzeń. To też może generować koszty, jeśli uznasz, że praca nad stroną zajmuje ci zbyt wiele czasu i wolisz zlecić moderowanie profilu komuś innemu. Dlatego to, ile kosztuje promowanie firmy w social mediach, w dużej mierze zależy od tego, jaką drogę działania wybierzesz.
Influencer marketing – skuteczny sposób na promowanie firmy w social mediach
Coraz popularniejszym sposobem na promowanie formy w internecie jest podejmowanie współpracy z influencerami. Dzięki pojawieniu się nowych osób w otoczeniu marki masz możliwość ukazania swoich produktów w nieco innym świetle. Influencer marketing charakteryzuje się precyzyjnym docieraniem do określonej grupy docelowej i cieszy dobrymi wynikami sprzedażowymi. Ile kosztuje promowanie firmy w social mediach, jeśli zdecydujesz się na wspólne działania ze znaną osobą? Stawki mogą szokować. Cennik influencerów waha się od kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych za post lub długofalową współpracę. Choć zdaje się, że to duża inwestycja, to rozważ ją. W ramach umowy influencer wykona cały materiał i zbuduje zasięgi, o jakich bałeś się nawet marzyć.
Kampania w social mediach – inwestycja warta uwagi
Dobrze przeprowadzona kampania w mediach społecznościowych, czy to kampania reklamowa na Facebooku, czy kampania z udziałem influencerów – to inwestycja, która z pewnością zaowocuje w przyszłości. Na pytanie, ile kosztuje promowanie firmy w social mediach trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Jednak pamiętaj, że im więcej zainwestujesz, tym lepsze owoce tej inwestycji zbierzesz.
Najnowsze komentarze