Jak dbać o pozytywny wizerunek firmy?

W czasach ogromnej konkurencji na rynku wizerunek firmy to sprawa tak samo ważna,  jak jakość jej usług lub produktów. Chcąc pozyskać nowych klientów i utrzymać dotychczasowych,  osoby odpowiedzialne za kształtowanie oblicza poszczególnych marek powinny z dużą starannością wykorzystać wszystkie dostępne możliwości, jakie daje nam obecna technologia.

Strategia kształtowania wizerunku

Strategia kształtowania pozytywnego wizerunku firmy powinna rozgrywać się w kilku obszarach.  Podstawą jest spójna wizja, do czego dana firma ma dążyć i jakie cele chce osiągnąć. Gdy kierownictwo, wraz z działem marketingu opracuje konkretną strategię działania można zająć się poszczególnymi obszarami. Pierwszym z nich jest obszar wizualny. Opracowanie loga, symboli graficznych i kolorów, z którymi będzie kojarzona dana marka to bardzo odpowiedzialny etap działania. Znamy wiele przykładów znaków graficznych marek, które w świadomości społecznej istnieją od kilkudziesięciu lat. Stają się one jednym z głównych atutów rozpoznawalności marki.

Pomyśl o stronie internetowej

Kolejnym obszarem, w którym jednak będziemy systematycznie  wykorzystywać działania wizualne jest Internet. Firmowa witryna internetowa musi stanowić swojego rodzaju bazę działania. Odpowiednio i nowocześnie zaprojektowana, powinna być  intuicyjna w użyciu, przejrzysta i pozytywnie kojarzyć się z marką. Bardzo ważnym elementem jest pozycjonowanie strony, tzw. SEO (ang. search engine optimisation). Prawidłowo wybrane słowa kluczowe powinny pasować do strategii rozwoju firmy. Aby SEO było skuteczne, najlepiej powierzyć jego wykonanie odpowiedniej agencji, która zajmuje się tym na co dzień.

Kampania w Internecie

Aby wzmocnić pozytywny obraz marki można także profesjonalnej agencji powierzyć kampanię tzw. marketingu szeptanego. Obejmuje ona social media a także inne internetowe obszary opiniotwórcze, np. fora dyskusyjne. Prawidłowo przeprowadzona „szeptanka” zaangażuje w kampanię zwykłych konsumentów, którzy będą dzielić się swoimi uwagami na temat konkretnego produktu, czy usługi.  Agencje marketingowe oferują także instytucję tzw. e-rzecznika, gdzie już jawnie, w imieniu danej firmy odpowiada się na pytania i uwagi internautów.

Należy pamiętać, że na wizerunek firmy składają się wszystkie działania pracowników, odpowiednia jakość produktów lub usług, odpowiednie traktowanie pracowników, kończąc na siedzibie głównej firmy, która powinna być jej wizytówką.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]