Jak komunikować się z klientami e-commerce?

Zobacz mnie! Tu właśnie jestem – powiedziałby z pewnością sklep internetowy gdyby mógł przemówić do użytkowników. Jednakże biznesy e-commerce własnego głosu nie mają. Dlatego tak istotną rolę odgrywają w nich osoby odpowiedzialne za marketing, które kreują komunikację strony z jej użytkownikami. W skrócie specjaliści od reklamy po prostu dają sklepom online głos! Jakie kanały komunikacji wybrać, żeby odnieść sukces w e-commerce? Mamy kilka pomysłów!

Wyszukiwarka – tutaj wszystko się zaczyna

Wiele osób poszukiwania potrzebnych towarów, czy usług zaczyna od wyszukiwarki online. Dlatego tak ważne jest to, żeby nasz sklep zajął w niej dobre miejsce. Jak to zrobić? Przede wszystkim trzeba zadbać o pozycjonowanie. Dzięki temu nasza strona www uzyska dobry wynik organiczny, a co się z tym łączy z ofertą sklepu zetnie się więcej potencjalnych klientów. Działania SEO to absolutnie niezbędny element marketingu online, jednak zwykle to proces długofalowy i czasochłonny. Warto, jednak poczekać na efekty, bo zwykle pozwalają budować one stabilną pozycję e-sklepu. Nieco szybszy, jednak mniej stabilny efekt dają reklamy Google Ads. Działają one tylko wtedy, kiedy za nie płacimy, ale zaczynają pozyskiwać ruch dla naszego sklepu od razu. Dlatego najbardziej optymalnym połączeniem jest kompilacja pozycjonowania z Google Ads. Czyli żadnego z tych kanałów komunikacji nie powinniśmy odpuszczać.

Social media – czyli sklep, który klienci lubią

Współcześnie media społecznościowe to nie tylko miejsce spotkań online, ale również narzędzie biznesowe. Dlatego warto wykorzystywać ich potencjał do komunikacji z użytkownikami. W zależności od profilu naszego biznesu mamy do dyspozycji całą gamę różnych narzędzi takich jak m.in. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Youtube, czy Twitter. Indywidualna komunikacja dedykowana każdemu z tych kanałów i wykorzystanie potencjały ich systemów reklamowych może wygenerować kaloryczny ruch w obrębie witryny i większą ilości konwersji. Pod warunkiem, że te działania będą poparte analizą i odpowiednio zoptymalizowane. Ponadto wokół profili zwykle rośnie zaangażowana społeczność, która w perspektywie czasowej może generować konwersje.

Komunikacja na miarę klienta

Klienci lubią czuć się jedyni w swoim rodzaju, dlatego im bardziej spersonalizowana komunikacja, tym lepsze efekty. W stworzeniu indywidualnego contentu pomocny może okazać się newsletter, narzędzia z zakresu marketing automation, pop-upy, komunikatory, czy chatboty. Dzięki wykorzystaniu tych narzędzi i ich optymalizacji możemy w kliencie wywołać przekonanie wyjątkowości, co często wpływa na przyśpieszenie decyzji zakupowej.

Budowanie komunikacji to proces skomplikowany, który powinien być dyktowany naszymi celami, założeniami oraz specyfiką branży. Tylko odpowiednia analiza potrzeb konsumentów oraz profilu naszego brandu pozwoli stworzyć komunikację, która będzie konwertowała.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]