Jak szukać influencerów?

Influencer marketing to bardzo ważny trend, którego nie można lekceważyć w czasie planowania strategii marketingowej firmy. I dotyczy to nie tylko gigantów w branży, lecz także mniejszych i średnich przedsiębiorstw. Dowiedz się, jak szukać influencerów i jak ocenić, czy współpraca z nimi przyniesie wymierne korzyści.

Korzyści, które może przynieść ci influencer marketing

Influencer marketing to jeden z modeli, który bazuje na systemie rekomendacji. Influencerzy to tak zwani liderzy opinii – dość znane w sieci osoby, blogerzy, vlogerzy, osoby nagrywające podcasty lub działające w social mediach, które zbierają wokół siebie wiele obserwatorów. Współpraca z influencerem polega na tym, że prezentuje on twój produkt lub usługę w typowy dla siebie sposób (opowiada o nich, fotografuje się z nim lub tworzy recenzję).

Influencer marketing przekłada się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży. Rekomendacje influencerów są bardzo ważnym wyznacznikiem dla dużej grupy osób, zwłaszcza jeśli jest on postrzegany jako autorytet w swojej dziedzinie.  To także sposób na dotarcie do wielu ludzi, którzy mogą być zainteresowani twoją ofertą. Jest to świetny sposób na pozyskiwanie nowych klientów i przedstawianie swojej oferty osobom, które jeszcze cię nie znają.

Jakiego influencera potrzebujesz?

Nie można zapomnieć, że influencerami są zarówno blogerzy, których poczynania śledzą miliony osób, znani w branży specjaliści, którzy dzielą się swoją wiedzą w podcastach, jak i osoby prowadzące małe blogi o lokalnym zasięgu. I tak naprawdę żadnej z tych opcji nie można lekceważyć. Małe lub bardzo wyspecjalizowane firmy wcale nie potrzebują gigantów i celebrytów, nawiązanie współpracy z mniejszymi influencerami czasami daje większe korzyści.

Wielkość i zasięgi influencera powinieneś dobrać do swoich potrzeb i, no cóż, do możliwości swojego portfela. Współprace z największymi firmami i najbardziej znanymi osobami sporo kosztują, czasami lepiej tę kwotę podzielić i nawiązać relacje z kilkoma mniejszymi influencerami. Jeśli każdy z nich będzie miał zasięgi około 40 tysięcy użytkowników, to masz realne szanse za niewielką kwotę dotrzeć do setek tysięcy ludzi, z których spora część zainteresuje się twoją ofertą.

Na co jeszcze zwrócić uwagę wybierając influencera

Zasięgi, które osiągają influencerzy, są oczywiście bardzo ważnym czynnikiem, ale tak naprawdę liczy się coś innego – responsywność. Warto sprawdzić, jakie są reakcje na treści influencera, czyli liczba komentarzy, lajków i udostępnień. Tak naprawdę to one pokazują, czy treści wzbudzają emocje i czy recenzje tej osoby są dla obserwatorów ważne i znaczące.

Wybierając influencera warto zwrócić jeszcze uwagę na treści, jakie publikuje, a tym samym – obserwatorów, których zrzesza. Większość vlogerów jest obserwowana głównie przez nastolatków, więc niektóre współprace po prostu nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Warto zwrócić uwagę więc na demografię obserwatorów: ich wiek, płeć, a nawet miejsce zamieszkania.

Jak znaleźć influencera

Jak znaleźć influencera? Możesz zrobić to na kilka sposobów. Przede wszystkim możesz po prostu skanować Facebook, Instagram czy blogosferę w poszukiwaniu uznanych, poczytnych i ciekawych osób. Najczęściej trafisz na osoby otwarte na nawiązywanie współpracy i zaskakujące duża liczba pomysłów.

Możesz także skorzystać z platform, które służą właśnie do nawiązywania współpracy między influencerami a zleceniodawcą. Są one bardzo popularne zwłaszcza wśród początkujących twórców, którzy mają już jakiś zasięg, ale jeszcze nie mogą pochwalić się większymi współpracami. Nawiązanie z nimi umowy jest łatwe i nie zajmuje za wiele czasu.

Dodatkowym źródłem wiedzy mogą być wszelkie zestawienia i rankingi, które tworzą liczne portale marketingowe i branżowe, a także inni influencerzy, którzy chcą wypromować znajomych. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że w rankingach najczęściej znajdują się osoby z największymi zasięgami. Wszystko zależy więc od tego, czego potrzebujesz.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]