Jak wykorzystać marketing szeptany w promocji sklepu?

Nowe trendy w marketingu coraz śmielej wchodzą „pod strzechy”. Ich wykorzystanie staje się coraz powszechniejsze również przez mniejsze firmy, dla których jest to szansa na budowę wizerunku i zwiększenie sprzedaży. Jednym z takich trendów jest marketing szeptany.

Marketing szeptany jako zjawisko

Zjawisko marketingu szeptanego znane było już od dawien dawna. To właśnie owe „szeptanie”, czyli przekazywanie sobie informacji z „ust do ust” było przed wiekami głównym sposobem promowania usług czy towarów. Wtedy mówiło się na to „poczta pantoflowa”. Zjawisko dotyczyło zarówno plotek, jak i rekomendacji zakładu fryzjerskiego czy nowego sklepu z odzieżą. Zawsze odbywało się to dzięki ludzkiej skłonności do dzielenia się informacjami. Prawdziwy renesans popularności „szeptanka” zaczęła przechodzić w XXI wieku. Wraz ze znaczeniem i powszechnością Internetu, jego użytkownicy coraz częściej zaczęli polecać pewne produkty i dyskutować o nich na forach. Zasięg dyskusji zwiększył się jeszcze bardziej po upowszechnieniu się mediów społecznościowych.

Promocja sklepu w Internecie

Zastanawiając się nad promocją danego sklepu, na myśl przychodzą nam tradycyjne metody. Mogą to być ulotki, reklama w prasie czy radiu. Jednak w obecnych czasach niezbędne wydaje się też korzystanie z możliwości, jakie daje nam Internet. Po pierwsze trzeba pomyśleć o założeniu dobrej strony internetowej i jej odpowiednim wypozycjonowaniu. Po co? Jeśli strona, będzie daleko w wynikach wyszukiwania to niewiele osób na nią wejdzie. Po drugie należy założyć profil w mediach społecznościowych – na początek może być Facebook. Jeśli będziemy mieć już stworzone te dwie bazy informacyjno-komunikacyjne, można myśleć o marketingu szeptanym.

Marketing szeptany dla sklepów

Najważniejsze, aby do „szeptanki” nie zabierać się po amatorsku. Można wtedy wyrządzić sobie więcej szkód niż korzyści.  Wpisy powinny wyglądać jak najbardziej naturalnie i pojawiać się w odpowiednich miejscach. Dyskusje muszą być aktualne, a jeśli się je umiejętnie poprowadzi to temat naszego sklepu będzie długo aktywny. Bardzo duże znaczenie mają też działania przeprowadzane w mediach społecznościowych. To właśnie tam dyskusje są najżywsze i najbardziej aktualne. Ważne, aby o konkretnej marce mówiło się dużo i to w różnych miejscach. Drugim atutem marketingu szeptanego, jest jego pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony firmowej. Jeśli kampania prowadzona jest w odpowiedni sposób, może systematycznie zwiększać ruch na stronie, a co za tym idzie poprawić wyniki sprzedaży. Jeszcze lepiej, gdy sklep posiada także wersję online, dzięki której można dokonywać zakupów przez Internet. Ale to już temat na inny artykuł.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]