Media społecznościowe zyskują bardzo mocno na popularności i są obecnie wykorzystywane nie tylko do komunikacji międzyludzkiej, ale także przez przedsiębiorstwa do pozyskiwania nowych klientów, nawiązywania z nimi kontaktów i relacji oraz do zwiększenia swojej popularności. To też sprawiło, że firmy zastanawiają się jak założyć stronę firmową na LinkedIn. Ten portal społecznościowy jest wykorzystywane najczęściej do zawierania relacji zawodowo biznesowych i do rozwoju swojej kariery. Jego użytkownicy mogą wymieniać się między sobą doświadczeniem i wiedzą, jednak LinkedIn jest również miejscem, w którym firmy budują swoją markę. Jak założyć stronę firmową na LinkedIn? Dlaczego warto to zrobić?
Dlaczego warto założyć stronę firmową na LinkedIn?
LinkedIn najczęściej jest kojarzony z pozyskiwaniem kontaktów zawodowo – biznesowych, z rozwojem kariery, szukaniem pracy czy pozyskiwaniem pracowników. Jednak serwis ten jest również i dobrym miejscem do prowadzenia komunikacji marki. Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto wybrać LinkedIn jest możliwość dotarcia do szerokiego grona wyspecjalizowanych osób, co więcej posiadanie profilu na tym portalu zwiększa szansę na poprawę swojej widoczności w wyszukiwarce internetowej, dzięki temu firma będzie pozycjonowana w Google.
Strona na LinkedIn to również świetne miejsce do komunikacji z osobami obserwującymi, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami. Warto też pamiętać, że posiadając własną stronę firmową na tym portalu można pozyskiwać wartościowych pracowników, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie zawodowe, a więc współpraca z nimi może być bardzo owocna. Posiadanie strony firmowej na LinkedIn ma więc bardzo wiele korzyści i coraz więcej przedsiębiorstw zastanawia się nad jej założeniem.
Jak założyć stronę firmową na LinkedIn?
Wiadomo już, że posiadanie strony firmowej na LinkedIn to bardzo opłacalne działanie. Pojawia się jednak pytanie jak to zrobić? Pierwszym krokiem jest założenie profilu osobistego, kiedy osoba posiada już swój profil osobisty można wówczas przejść do tworzenia stron firmowej w tym serwisie. Trzeba tylko kliknąć w opcję produkty i serwis ten pokieruje i wskaże kolejne kroki, które trzeba będzie podjąć. Istnieje jednak kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę w trakcie tworzenia strony firmowej, dzięki nim będzie ona bardziej skuteczna. Zakładając stronę trzeba będzie wybrać opcje strony jaką chce prowadzić przedsiębiorstwo.
Do wyboru będą aż cztery możliwości: strona dla firmy małej, strona dla firmy dużej bądź średniej, strona marki, czyli taka, która będzie powiązana ze stroną, która już istnieje, a także strona dla instytucji edukacyjnej, czyli szkoły wyższej bądź uczelni. Najczęściej wybór pada na dwie pierwsze opcje. Zakładając stronę firmową trzeba podać kilka informacji, które będą niezbędne, czyli nazwa firmy, adres URL, branża, wielkość przedsiębiorstwa, a także rodzaj organizacji, czy będzie to spółka akcyjna czy firma jednoosobowa i tak dalej. Po zapełnieniu wszystkich informacji trzeba będzie potwierdzić bycie przedstawicielem organizacji, a następnie kliknąć przycisk utwórz stronę. To wszystkie kroki strona od tej pory jest aktywna i można z niej efektywnie korzystać.
Marketing w social media
Marketing w mediach społecznościowych są to wszystkie działania zarówno te płatne jak i bezpłatne, które przedsiębiorstwa podejmują po to, aby ich przedsiębiorstwo stało się bardziej popularne i rozpoznawalne w Internecie. Dzięki mediom społecznościowym organizacje mogą budować swój pozytywny wizerunek, nawiązywać relacje z klientami, a wszystko to może przekładać się na zwiększenie sprzedaży i poprawę wyników finansowych. Jeżeli chodzi o wykorzystanie portali społecznościowych to najczęściej biznesy decydują się na Facebooka, Instagram, YouTube, LinkedIn oraz TikTok. Należy oczywiście pamiętać, że posiadanie profili na wszystkich z wyżej wymienionych portali nie jest dobrym rozwiązaniem.
Dobór odpowiedniego serwisu powinien być poprzedzony analizą swojej grupy docelowej, ponieważ to właśnie od niej zależeć będzie, który z mediów społecznościowych będzie najbardziej efektywny. Marketing w mediach społecznościowych może dostarczać biznesom wiele korzyści jedną z największych jest budowanie wiarygodności firmy i pozyskiwanie zaufanie swoich klientów. Co więcej media społecznościowe dają możliwość prowadzenia dialogu z konsumentem, dzięki czemu przedsiębiorstwo może pozyskać bardzo wartościowy feedback, który może ono wykorzystać do stworzenia oferty dopasowanej do swojego klienta.
Najnowsze komentarze