Jakie e-maile wysyłać do klientów? 10 podstawowych typów wiadomości w email marketingu

E-mail marketing to świetne narzędzie do pozyskiwania nowych klientów. To również świetna możliwość przypominania o sobie tym, którzy wcześniej już korzystali z twoich usług. Aby jednak działał powinien być dobrze przemyślany i zaplanowany. Dowiedz się, jakie maile wysyłać do klientów!

Tworzenie listy mailingowej

Zanim zaczniesz wysyłać maile do klientów upewnij się, że każdy z nich dał jasną i czytelną zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną. W przeciwnym razie jest to niezgodne z prawem o ochronie danych osobowych. Dodatkowo otrzymywanie niechcianych wiadomości to najlepszy sposób na nabranie niechęci do marki. Pytanie o zgodę na przesyłanie maili możesz umieścić jako dodatkową zgodę podczas rejestracji, osobne wyskakujące okienko lub umieścić link w pierwszej wiadomości powitalnej.

Dodatkowo pamiętaj, by dać klientom możliwość wypisania się z listy mailingowej i rezygnacji z subskrypcji newslettera. W przeciwnym razie tylko się zniechęcą. A ty będziesz wysyłać wiadomości do osób, które nie są zainteresowane twoją ofertą i propozycjami. Wtedy współczynnik konwersji będzie bardzo niski i niemiarodajny. Aby był wysoki, koniecznie zastosuj jeden z typów wiadomości, które najlepiej sprawdzają się w e-mail marketingu.

  1. E-mail powitalny

Pierwszą wiadomością, jaką warto wysłać do klientów to e-mail powitalny. Nie musi być to błaha wiadomość wysłana automatycznie. Możesz wykorzystać to, że jest bardzo często otwierana i rzadko trafia do spamu, więc jest duża szansa, że nowy klient ją przeczyta. W powitalnej wiadomości możesz napisać informacje, które zainteresują klienta i pokażą mu korzyści dotyczące dołączenia do twojej społeczności na Facebooku czy zakupu nowych usług. To także świetne miejsce, by wzbudzić sympatię – ciekawą formą, nieszablonową treścią czy rabatem powitalnym.

  1. Zaproszenie do social mediów

Zaproszenie do uczestnictwa w social mediach możesz wykonać w pierwszej wiadomości, jednak możesz także przeznaczyć na to kolejnego maila. To najlepszy sposób na zwiększenie zainteresowania kanałami społecznościowymi. Twoich klientów przyciągnąć może zwłaszcza rozbudowana i aktywna społeczność. W treści maila należy zaznaczyć, jakie są zalety z przyłączenia się do społeczności dla klienta. Dla ciebie korzyść jest jedna – mocniej przywiązuje klienta do twojej marki.

  1. Informacje o nowych ofertach

Wprowadzenie nowego produktu lub usługi do oferty to świetny pretekst do przygotowania maila do klientów. Dzięki temu informacje o twojej nowej ofercie dotrą do większej grupy ludzi, co znacznie zwiększy szanse na sprzedaż. Informacje o nowych ofertach można wykorzystać na kilka sposobów, możesz na przykład zaoferować…

  1. Rabaty dla lojalnych klientów

Rabat dla lojalnych klientów na nowe lub stare produkty/usługi, przedsprzedaż w promocyjnej cenie na nowe oferty etc. To wszystko informacje, które warto podać klientom. Umieszczanie w newsletterze informacji o rabatach i promocjach od czasu do czasu sprawi, że odbiorcy będą chętniej zaglądać do mailingów. Dzięki temu masz większe szanse na dotarcie do nich.

  1. Wiadomość o niedokończonym zakupie

Jeśli masz spory współczynnik klientów, którzy wybierają produkty do koszyka, ale z jakiegoś powodu nie finalizują transakcji, warto przesyłać wiadomości o niedokończonym zakupie. Nie od razu – optymalnie po kilku dniach, żeby przypomnieć klientowi, że wybrane przez niego produkty czekają. W treści oczywiście powinien znajdować się przycisk, który przeniesie go bezpośrednio do koszyka.

  1. Prośba o opinie

Informacja zwrotna od klientów to najlepszy sposób na to, żeby ulepszyć system na swojej stronie. W mailach możesz poprosić użytkowników o opinię dotyczącą procesu zakupowego, oferowanych usług, przejrzystości strony, atrakcyjności cen. Pamiętaj, żeby ankieta nie była za długa, bo wtedy może okazać się, że będzie po prostu nużąca. Od razu zaznacz, że na wypełnienie kwestionariusza potrzeba tylko kilka minut.

  1. Promowanie treści blogowych

Bardzo wiele firm poza stroną firmową prowadzi także blogi, na których zamieszczone są ważne informacje o firmie, sposobie jej działania, porady, opisy usług. W newsletterze można dobrze podpromować nowe treści na blogu. Warto wybrać najciekawsze teksty, które naprawdę mogą być pożyteczne dla czytelników. Nie wszystkie wpisy warto przesyłać do wszystkich klientów i odbiorców newslettera. Musisz dopasować treść do grupy odbiorców, którzy mogą być nią zainteresowani. Ten typ maila nie powinien być wykorzystywany za często.

  1. Jednogodzinna promocja

To jeden z tych sposobów, który najlepiej sprawdza się do zwiększenia sprzedaży jednego, konkretnego produktu. Idealnie sprawdza się w przypadku osób, które sprzedają książki lub ekskluzywne usługi. Jednogodzinna promocja polega na tym, że przez godzinę od otwarcia maila klient może kupić produkt (bardzo atrakcyjny) po mocno obniżonej cenie. Oczywiście musi się tam także znajdować licznik czasu, który tworzy presję i sprawia, że klient musi szybko podjąć decyzję.

  1. Promocja dla najlepszych kupujących

Jednym z najlepszych sposobów przekonania klientów do ponownych zakupów, jest wysłanie im informacji o tym, na jaką kwotę zrobili ostatnie zakupy lub jak wiele punktów lojalnościowych mają. I tym samym – ile jeszcze pozostało im do gratisu lub sporego rabatu. To zachęci do ponownego skorzystania z twojej oferty.

  1. Story telling w mailu

To strategia, którą wykorzystuje niewiele firm, bo też do niewielu branży tak naprawdę pasuje. Niektóre firmy, zwłaszcza te, które bazują na silnej postaci lidera, osoby będące marką osobistą, niektóre sklepy internetowe, zwłaszcza te sprzedające elementy DIY czy kreatywne, jednak sięgają po to rozwiązanie. Maile są wysyłane do klientów regularnie. Każdy z nich jest swojego rodzaju krótkim felietonem lub story tellingiem o bardziej osobistym wydźwięku. Ma to na celu polepszenie relacji Klient-Firma.

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]