Kim jest e-rzecznik?

Coraz więcej firm widzi w swoich strategiach marketingowych pracę e-rzecznika. Jego rola wydaje się bardzo ważną kwestią w budowaniu wizerunku marki.  Czym się ona charakteryzuje?

Rzecznik marki, w swojej elektronicznej wersji, jest oficjalnym i jawnym jej przedstawicielem. Właśnie owa jawność jego działania wydaje się najważniejsza. Jeżeli firmie zależy na budowaniu swojego  pozytywnego obrazu w mediach, powinna dużą rolę przykładać do relacji ze swoimi konsumentami.

Robienie tego z doskoku, dokonując anonimowych czy nawet jawnych wpisów przez przypadkowe osoby mija się z celem. Zwłaszcza publikowanie opinii, podszywając się pod rzekomych konsumentów, może bardzo często doprowadzić do odwrotnego skutku. Użytkownicy danego forum nazwą nasze działanie spamowaniem i wyśmieją markę.

szept

E-rzecznik działa w ramach tzw. marketingu szeptanego  i choć nie jest w tzw. szeptance niezbędny, to jednak coraz częściej jest zatrudniany. Dlaczego się tak dzieje? Otóż wiążąc się z profesjonalną agencją marketingową, która owe działania przeprowadza, dana firma ma pewność, że cała kampania internetowa będzie przeprowadzona w sposób zaplanowany i przemyślany. Będzie się ona zwracać do konsumentów, którzy to przed zakupem danego produktu, prawie zawsze szukają wcześniej niezależnych opinii w Internecie. O ile „szeptanka” ma pomóc w pobudzeniu dyskusji internautów na temat danej marki i zrobieniu „szumu” wokół niej, o tyle e-rzecznik jest jej świetnym uzupełnieniem.

Bezpośrednia dyskusja na forach internetowych, czy w mediach społecznościowych powinna bez wątpienia  zbliżyć konsumentów do danej marki. E-rzecznik, który powinien nie mieć problemów z odpowiadaniem na pytania internautów, doda wiarygodności firmie, którą reprezentuje. Wszystkie wpisy e-rzecznika czytają setki lub tysiące osób, dlatego musimy dobrze je przemyśleć i posiadać dużą dawką wiedzy branżowej.

Na czas danej kampanii e-rzecznik powinien na bieżąco i systematycznie śledzić wszystkie ważne obszary, gdzie mogą się pojawić wpisy na temat marki. Jego profesjonalne działania w znacznym stopniu powinny zwiększyć jej sprzedaż.

Click to rate this post!
[Total: 9 Average: 5]