Coraz więcej firm widzi w swoich strategiach marketingowych pracę e-rzecznika. Jego rola wydaje się bardzo ważną kwestią w budowaniu wizerunku marki. Czym się ona charakteryzuje?
Rzecznik marki, w swojej elektronicznej wersji, jest oficjalnym i jawnym jej przedstawicielem. Właśnie owa jawność jego działania wydaje się najważniejsza. Jeżeli firmie zależy na budowaniu swojego pozytywnego obrazu w mediach, powinna dużą rolę przykładać do relacji ze swoimi konsumentami.
Robienie tego z doskoku, dokonując anonimowych czy nawet jawnych wpisów przez przypadkowe osoby mija się z celem. Zwłaszcza publikowanie opinii, podszywając się pod rzekomych konsumentów, może bardzo często doprowadzić do odwrotnego skutku. Użytkownicy danego forum nazwą nasze działanie spamowaniem i wyśmieją markę.
E-rzecznik działa w ramach tzw. marketingu szeptanego i choć nie jest w tzw. szeptance niezbędny, to jednak coraz częściej jest zatrudniany. Dlaczego się tak dzieje? Otóż wiążąc się z profesjonalną agencją marketingową, która owe działania przeprowadza, dana firma ma pewność, że cała kampania internetowa będzie przeprowadzona w sposób zaplanowany i przemyślany. Będzie się ona zwracać do konsumentów, którzy to przed zakupem danego produktu, prawie zawsze szukają wcześniej niezależnych opinii w Internecie. O ile „szeptanka” ma pomóc w pobudzeniu dyskusji internautów na temat danej marki i zrobieniu „szumu” wokół niej, o tyle e-rzecznik jest jej świetnym uzupełnieniem.
Bezpośrednia dyskusja na forach internetowych, czy w mediach społecznościowych powinna bez wątpienia zbliżyć konsumentów do danej marki. E-rzecznik, który powinien nie mieć problemów z odpowiadaniem na pytania internautów, doda wiarygodności firmie, którą reprezentuje. Wszystkie wpisy e-rzecznika czytają setki lub tysiące osób, dlatego musimy dobrze je przemyśleć i posiadać dużą dawką wiedzy branżowej.
Na czas danej kampanii e-rzecznik powinien na bieżąco i systematycznie śledzić wszystkie ważne obszary, gdzie mogą się pojawić wpisy na temat marki. Jego profesjonalne działania w znacznym stopniu powinny zwiększyć jej sprzedaż.
ciekawy temat, chyba warto się tym zainteresować
Polecam wszystkim tę formę promocji swojej marki. Dzięki swojej jawnej formie, może pełnić funkcję internetowego Biura Obsługi Klienta “w terenie” haha.
W naszej firmie się sprawdza idealnie, a z marketing-net współpracujemy od pewnego czasu i wyniki jakie osiągamy są na tyle zadowalające, że planujemy długą współpracę.
Trafiłem na stronę tej agencji szukając materiałów do pracy magisterskiej. Jednym z tematów, który chcę poruszyć jest właśnie ten eRzecznik. Dziękuję za ten artykuł. Wiele mi wyjaśnił! Mam nadzieję, że pojawią się kolejne ciekawe publikacje. Będę tutaj regularnie zaglądał.