Koszt influencer marketingu

Wzrost popularności osób, które rozpoczęły swoje działania w Internecie spowodował, że powstało nowe narzędzie marketingowe jakim jest Influencer marketing. Wiele firm zastanawia się jaki jest koszt influencer marketingu. Działania jakie on podejmuje są mocno powiązane ze współpracą z influencerami. Przedsiębiorstwa zaczynają zauważać jak dużą moc może mieć reklama oparta na ich poleceniach. Osoby wpływowe, jak sama nazwa pokazuje mocno wpływają oni na opinie i decyzje zakupowe swoich odbiorców. Dobrze poprowadzona kampania influencer marketingu może mieć dla biznesu bardzo wiele korzyści.

Kim jest influencer?

Kto to jest influencer

Influencer jest osobą, która dzięki prowadzonej przez siebie działalności w Internecie zyskała popularność, czasem większą niekiedy mniejszą i skupiła wokół siebie wierne grono odbiorców. Ze względu na to, że istnieje wiele kanałów jakimi posługują się influencerzy można wyróżnić YouTuberów, Instagramerów, Blogerów, Podcasterów, ale też Gamerów i TikTokerów. Oni wszyscy budują silne relacje ze swoimi odbiorcami i właśnie dlatego są przez nich tak lubiani.

Słowo influencer pochodzi z angielskiego słowa „influence” co oznacza wpływać. Nie bez powodu wszystkie ich działania i to jak dużym zaufaniem darzą daną osobę odbiorcy sprawiają, że osoba taka ma duży wpływ na to jakimi poglądami kierują się oni, co kupują i na jakie produkty zaczynają zwracać uwagę. To właśnie to sprawia, że influencer marketing staje się tak bardzo popularny.

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing to wszystkie działania podejmowane w celu promowania danej marki przy współpracy z influencerami. Mogą przyjmować bardzo różne formy. To właśnie też od sposobu działania influencera zależał będzie koszt influencer marketingu. Ponieważ osoby te działają na różnych platformach mogą być bardzo zróżnicowane sposoby dotarcia do potencjalnego klienta.

Jednym z nich jest recenzja na YouTube bądź po prostu pokazanie tam wybranego produktu, innym sposobem może być nagranie InstaStory na którym zaprezentowany zostanie promowany produkt i influencerem powie o nim kilka słów. Jest naprawdę wiele metod na prowadzenie inluencer marketingu. Natomiast co jeszcze wpływa na koszt influencer marketingu?

Co wpływa na koszt influencer marketingu

Co wpływa na koszt influencer marketingu?

Na koszt influencer marketingu wpływa wiele czynników. Warto wziąć je pod uwagę planując budżet, który zostanie przeznaczony na ten rodzaj promocji.

  1. Wymagania odnośnie kampanii – to jaki będzie koszt influencer marketingu w głównej mierze zależy od tego czego od twórcy oczekuje firma. Im więcej pracy zostanie zleconej influencerowi z tym większym kosztem trzeba będzie się zmierzyć.
  2. Liczba osób obserwujących – to jeden z ważniejszych czynników, który wpływa na koszt influencer marketingu, ponieważ to właśnie od niego zależy do jakiej ilości trafi przekaz. Im będzie to większa liczba tym oczywiście większy post. Niektóre źródła podają, że po uzyskaniu 100 000 obserwujących ceny za prowadzone kampanie mocno wzrosną.
  3. Stopień zaangażowania odbiorców – zaangażowanie odbiorców wiele mówi przedsiębiorstwom. Pokazuje jak mocno w działania twórcy angażują się jego odbiorcy. Im więcej interakcji zyskuje influencer tym cenniejsza jest jego działalność.
  4. Sposób dotarcia do influencera – niektórzy z nich korzystają z agencji, które pomagają im selekcjonowanie propozycje jakie uzyskują. Jeśli więc firma zmuszona będzie dotrzeć do twórcy przez taką agencje, wzrośnie również koszt influencer marketingu, ponieważ konieczne będzie zapłacenie dla niej również prowizji.
  5. Rodzaj branży w jakiej działa firma – chodzi tutaj o to, że im bardziej luksusowa będzie marka, tym większa ilość pieniędzy będzie potrzebna prowadzanej dla nich kampanii.

Jaki więc będzie koszt influencer marketingu? Nie ma na to jasnej odpowiedzi, ponieważ cena wahać się może od 100 do nawet i 100 000 dolarów. Wszystko zależy od tych wyżej wymienionych czynników. Jednak by móc zmniejszyć koszty można podjąć kilka działań. Na przykład ustalić wcześniej cel kampanii. Jeszcze przed skontaktowaniem się warto zwrócić uwagę na to co będzie najważniejszym elementem i jakie efekty ma przynieść kampania. Kolejno, dla zmniejszenia budżetu dobrym rozwiązaniem będzie tez kontakt z mikro-influencerami, Ci na pewno nie wycenią swojej pracy tak wysoko jak świetnie znani w sieci celebryci.

 

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]