LinkedIN – narzędzie do budowania marketingu B2B

Facebooka, Instagram, czy Twittera zna prawie każdy. Jednak równie atrakcyjnym narzędziem marketingowym staje się LinkedIn szczególnie w budowaniu content marketingu kanału B2B. Dlaczego narzędzie to cieszy się popularnością wśród odbiorców i jest niezwykle efektywnie wykorzystywany przez osoby prowadzące komunikację firmową? Przede wszystkim, dlatego że wzbudza zaufanie i postrzega się je, jako wiarygodne źródło informacji.

Jak publikować na LinkedIn?

Chcielibyście zacząć swoją przygodę z LinkedIn, jednak nie wiecie, jak to zrobić dobrze? Przygotowaliśmy dla Was kilka wskazówek. Przede wszystkim, jak w większości kanałów dystrybucji treści, powinniśmy zadbać o regularność publikacji. Istotna jest też angażujący i merytorycznie wartościowy przekaz wpisu. Warto uatrakcyjnić go grafikami, zdjęciami lub innymi elementami skupiającymi uwagę. Warto dostosować czas publikacji do grupy docelowej, jednak największy ruch na LinkedIn notuje się zazwyczaj rano lub w pierwszej połowie dnia. Kwestia targetowania jest też ważna pod kątem komponowania treści – ich sposób redagowania powinien być dostosowany do naszych odbiorców. Dłuższe formy tekstowe pozwala tworzyć platforma LinkedIn Pulse, która jest chętnie wykorzystywana wśród osób i firm budujących wizerunek eksperta.

Siła tkwi w grupie

LinkedIn to cała sieć grup dyskusyjnych. Udział w takich wartościowych dyskusjach prowadzonych przez ekspertów pozwoli precyzyjnie dotrzeć do naszej grupy docelowej oraz zbudować wiarygodność oraz sieć kontaktów. Ciekawym rozwiązaniem jest również stworzenie własnej grupy dyskusyjnej, jednak trzeba pamiętać o tym, że będzie to wymagało zaangażowania i wiele poświęconego czasu.

Reklamy płatne na LinkedIn

LinkedIn, jak większość platform umożliwia również reklamy płatne. Ich celem może być przekierowanie do witryny, zbieranie leadów lub pozyskiwanie wyświetleń video. Żeby ustawić kampanię musimy posiadać biznesowe konto reklamowe. Panel jest dość intuicyjny i nie różni się zbytnio od innych narzędzi proponowanych przez media społecznościowe. Działając w sektorze B2B, warto więc wykorzystać to narzędzie marketingowe to skutecznych kampanii o profilu biznesowym.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]