Social media i marketing

Odkąd media społecznościowe stały się nieodłączną częścią naszej codzienności, są wykorzystywane na różne sposoby w różnych obszarach życia. Jednym z tych obszarów jest marketing, a co za tym idzie używanie narzędzi oferowanych przez media społecznościowe do promowania jakiegoś produktu.

Kilka miliardów użytkowników social mediów na całym świecie stworzyło firmom, organizacjom czy stowarzyszeniom ogromne pole do wykorzystania. W tym kontekście można powiedzieć, że istotą ich sukcesu jest łatwość obsługi i dostępność. Intuicyjna obsługa konta, pisanie krótkich wiadomości, wrzucanie filmów czy zdjęć, dzięki powszechności wysokiej klasy smartfonów spowodowała, że ogromna rzesza użytkowników to wielka baza odbiorców reklam i promocji.

social

Kierownictwo Facebooka już kilka lat temu postanowiło to wykorzystać i stworzyło płatne opcje promocji postów czy całych fanpage’ów. Kanałów, dzięki którym możemy się komunikować z odbiorcami – konsumentami jest więc wiele. Zwłaszcza możliwość szybkiego komentowania poszczególnych postów daje możliwości wejścia w bezpośrednie interakcje z internautami.  Bezpośredni i stały kontakt z nimi daje podstawy do zbudowania stałej więzi i przywiązania ich do marki. Warto prowadzić na fanpage’u różne akcje promocyjne, konkursy. Bardzo skuteczną formą rozprzestrzeniania reklam poprzez samych konsumentów są np. konkursy na udostępnianiu postów reklamowych na ich prywatnych profilach.

Należy jednak akcje reklamowe, prowadzone na własnym fanpage’u prowadzić z głową, bo jeśli popełnimy błąd, skutek może być opłakany. Nieprzemyślana kampania może się staj bohaterką memów czy negatywnych opinii, a dobry wizerunek marki będzie bardzo trudny do odzyskania. Dobrze jest więc oddać kampanię promocyjną w ręce profesjonalnej agencji marketingowej, która w możliwie najlepszy sposób będzie prowadzić firmowego fanpage’a. Jednocześnie wykorzystując tzw. content marketing, będzie mogła publikować treści promujące nasze produkty lub usługi różnymi kanałami. Mogą to być np. teksty na Fecebooku, filmiki na Youtube a zdjęcia na Instagramie.

To działania w pełni przemyślane i skoordynowane. Z kolei dodatkowe możliwości jak np. wprowadzenie e-rzecznika, da gwarancję poprawy wizerunku firmy i co za tym idzie wzrost sprzedaży.

 

Click to rate this post!
[Total: 5 Average: 5]