Kampania e-Rzecznika jest skutecznym wsparciem komunikacyjnym marki. Lider opinii stymulujący potrzeby użytkowników za sprawą fachowej wiedzy i eksperckiego podejścia może stać się naszym marketingowym asem w rękawie. Zastanawiacie się, dlaczego właściwie warto edukować klientów? Śpieszymy w odpowiedzią.
Daj się znaleźć
Wzrost konwersji przez edukację? To całkiem możliwe! Wykorzystując strategię inboud marketingu, możemy założyć, że publikowanie wartościowych tekstów, które przeszły optymalizację pod wyszukiwarki, umożliwi naszym potencjalnym klientom odnalezienie naszego przekazu i skorzystanie z oferty sklepu. To doskonała alternatywa dla agresywnych komunikatów stosowanych przez billboardy, popupy, czy spoty reklamowe. Dzięki takiej strategii budujemy świadomość marki. Tworzymy też relacje z klientami oparte na wzajemnej komunikacji, a w efekcie zyskujemy lojalne grono klientów. Brzmi dobrze? W takim razie musicie bliżej poznać instytucję e-Rzecznika.
Dlaczego e-Rzecznik edukuje konsumenta?
Jego rola opiera się przede wszystkim na usprawnieniu przepływu informacji między użytkownikami, którzy w przyszłości mogą stać się klientami, a marką. Nie ma to nic wspólnego z oficjalnym procesem reklamacyjnym, który znamy z przeszłości i zazwyczaj przebiegał on drogą mailową. E-rzecznik co prawda zapobiega kryzysom wizerunkowym i odpowiada na trudne, a niekiedy nawet kontrowersyjne pytania, jednak jego rola się zupełnie odmienna od zadań pracownika działu reklamacji. Wśród zadań osoby odpowiedzialnej za budowanie oficjalnej komunikacji marki, należy wymienić m.in. zabieganie o dobre relacje, aktywny wpływ na wiarygodność oferty, minimalizowanie ryzyka kryzysów wizerunkowych, inicjowanie pozytywnych komentarzy oraz monitorowanie opinii związanych z naszą firmą. Za sprawą merytorycznie wartościowej komunikacji na płaszczyźnie marka-klient budujemy trwałe i jawne relacje z odbiorcami. W efekcie tego procesu często stają się oni zainteresowani ofertą firmy.
Pamiętajmy, że e-Rzecznik pracuje przede wszystkim nad wizerunkiem brandu, zwiększenie sprzedaży jest więc niejako efektem dodatkowym. Świadomy użytkownik, posiadający merytoryczną wiedzę na temat naszego produktu łatwiej zamienia się w lojalnego klienta niż anonimowy konsument.
Najnowsze komentarze